reklama

Vychováte z nich akurát odrodilcov, páni politici...

Včera mi moja štrnásťročná dcéra po naozaj veľmi úspešne zvládnutom monitore pri debate o jej budúcnosti povedala, že po doštudovaní na Slovensku určite nezostane. Vraj pre ňu táto krajina nie je dosť zaujímavá kvôli tomu, že sa tu skoro všade kradne a podvádza.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Nie, moja dcéra nesleduje nejako obzvlášť politiku. Nie, nečíta ani Sme ani iné, prepitujem hyenami produkované médiá. Občas, a to naozaj len zriedka, si pozrie televízne noviny na Jojke či Markíze. Ani v škole nemajú žiaden politický krúžok. Takže predpokladám, že k takémuto záveru prišla sama.

Myslím, že názor nezmení ani pod nadchádzajúcim masírovaním vlasteneckým zákonom. Akurát pochopí, o čom som jej vravel, keď som spomínal na veľkolepé nástupy celej školy počas osláv komunistických sviatkov, či kolektívne spievanie piesne práce v škole. Rovnako porozumie mojim pocitom, keď som sa už po prevrate na kresťanskom gymnáziu musel povinne zúčastňovať omše, či počas vyučovania sa (samozrejme opäť povinne) modliť Anjel pána. Teraz to čaká ju. Povinne počúvať hymnu. Povinne hľadieť na vlajku a preambulu ústavy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spomínam si, ako národniari (a osobitne pani Malíková) bojovali nedávno v rámci presadzovania jazykového zákona proti amerikanizmom. Nadobudol som pocit, že Spojené štáty majú celkom slušne v zuboch. A ajhľa. Oni si z nich vlastne zobrali príklad. Chcú napodobiť americké vlastenectvo. Akurát nepochopili, že skratky v emocionálnych veciach nefungujú. Spojené štáty si budovali svoju národnú hrdosť od Deklarácie nezávislosti z roku 1776. Naproti tomu Slováci prejavili navonok svoju svojbytnosť generáciou štúrovcov v prvej polovici 19. storočia. A potom, na rozdiel od Spojených štátov, nenasledoval vlastný štát. Toto sa predsa nedá dobehnúť nejakým zákonom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže, aj keď mi je to ľúto, pokiaľ moja dcéra prekoná strach z neznáma a poberie sa zo Slovenska inam, má moje požehnanie. Lebo tak ako ona, aj ja stále verím, že sú lepšie miesta pre život, že existujú krajiny, kde sa nekradne a neklame (aspoň nie až tak ako u nás) a kde sa dá normálne slušne žiť bez strachu a so cťou. Na takú krajinu by som bol právom hrdý, za ňu by som aj život položil.

Matúš Pavle

Matúš Pavle

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  26x

Dedko, otec dvoch dcér, manžel, majiteľ malej rodinnej firmy, bývalý rybár a súčasný včelár... Niekedy mám pocit, že buď ja som pristál na zlej planéte, alebo že sa Zem stala terčom mimozemskej invázie. A občas mám potrebu o zážitkoch, ktoré ma k tomuto pocitu vedú, chuť podeliť sa aj s okolím. Našťastie sa nájde každý deň človek, ktorý ma presvedčí o tom, že tu nie som sám. A o tom sa tiež oplatí písať... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu