reklama

Posteľ pre vnuka z Čiech

Keď už som kvôli obmedzeniam v cestovaní nemohol k narodeninám objať svojho trojročného vnuka (žije v CZ), venoval som mu čas aspoň sprostredkovane – vyrobil som mu posteľ, ktorá by mu mala slúžiť po tínedžerský vek.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Už viac ako osem rokov som mal medzi pracovným drevom odložené dva agátové krivolaké stĺpy. Boli ešte v kôre, atakované hmyzom a začínajúcimi hubami. Na stĺpy vhodné pre krivosť neboli. Očistil som ich sekerkou od kôry, prebehol nahrubo uhlovou brúskou a odložil do suchej nevykurovanej garáže, aby drevo odvlhlo. Tam stĺpy odpočívali viac ako mesiac.

Nahrubo opracované krivé agátové koly.
Nahrubo opracované krivé agátové koly. (zdroj: Pavle)

Medzitým som objednal predpružený bukový rošt a kokosovo-latexový detský matrac s rozmermi 160x80 cm. Vnuk k nám chodí s rodičmi a malá rozkladacia posteľ mu bola nepohodlná. Z priestorových dôvodov som sa rozhodol vyrobiť posteľ nielen menšiu, ale aj nižšiu, aby sa v čase nepoužívania dala zasunúť (bez matracu) pod postele z masívu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Základnú konštrukciu pod rošt som vyrobil zo smrekových hranolčekov 4x4 cm. Hrubší agátový stĺp som motorovou pílou rozrezal po dĺžke v takom smere, aby výsledná krivoľakosť bola čo možno najnižšia. Jednotlivé segmenty som opracoval uhlovou brúskou s hrubými brúsnymi kotúčmi tak, aby som drevo dočistil na stopercentne zdravú časť. Rezné plochy po motorovej píle som dorovnal elektrickým hoblíkom a bočnice aj s čelami som priskrutkoval k základnej konštrukcii.

Krivosť vytvorila zaujímavý efekt.
Krivosť vytvorila zaujímavý efekt. (zdroj: Pavle)

Nožičky som vyrobil z guľatiny a po miernej úprave som ich pripevnil k spodnej časti rohov postele. Ich výška nemohla byť veľká, keďže posteľ mala byť zasúvacia a na spodnú časť nožičiek ešte prišli otočné kolieska. Dve z nich sú voľné a dve majú fixačnú páčku proti posunu, takže posteľ je naozaj stabilná a neuteká.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Takto vyzerá hotová posteľ s roštom a matracom. Kolieska umožňujú bezproblémový posun a fixáciu na želanom mieste.
Takto vyzerá hotová posteľ s roštom a matracom. Kolieska umožňujú bezproblémový posun a fixáciu na želanom mieste. (zdroj: Pavle)

Na záver prišiel voskový náter na báze včelieho a karnaubského vosku. Po prvom zaschnutí som ručne s brúsnym papierom zbrúsil postavené a stvrdnuté chĺpky dreva a náter som ešte raz zopakoval.

Posteľ bez matraca sa dá pohodlne zasunúť pod klasickú posteľ z masívu.
Posteľ bez matraca sa dá pohodlne zasunúť pod klasickú posteľ z masívu. (zdroj: Pavle)

Vnukovi sa na fotkách a cez Skype posteľ veľmi páči a už sa nevie dočkať, kedy k nám príde prvýkrát ju vyskúšať.

Matúš Pavle

Matúš Pavle

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dedko, otec dvoch dcér, manžel, majiteľ malej rodinnej firmy, bývalý rybár a súčasný včelár... Niekedy mám pocit, že buď ja som pristál na zlej planéte, alebo že sa Zem stala terčom mimozemskej invázie. A občas mám potrebu o zážitkoch, ktoré ma k tomuto pocitu vedú, chuť podeliť sa aj s okolím. Našťastie sa nájde každý deň človek, ktorý ma presvedčí o tom, že tu nie som sám. A o tom sa tiež oplatí písať... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu